Conglomeratele japoneze cad pe capete: pierdere gigantica de 10,24 miliarde de dolari la Panasonic
Scris de Daniel Ionascu
Multinationalele japoneze arata din ce in cel mai slab, majoritatea inregistrand sau estimand pierderi uriase iar altele previzioneaza scaderi puternice de profitabilitate. Principalele cauze: dezastrele naturale, cererea slaba si yenul puternic care s-a apreciat cu 7% fata de dolar si 13% fata de euro in ultimele 12 luni.
Colosul japonez Panasonic estimeaza ca va pierde 10,24 miliarde de dolari in anul financiar care se va sfarsi in luna martie, in principal din cauza potopului din Thailanda, a achizitiei Sanyo si a yenului foarte puternic.
Aceasta va fi de departe cea mai mare pierdere din istoria companiei si se apropie de celebra pierdere de 10,33 miliarde de dolari facuta de Hitachi in 2009. Ca majoritatea celorlalte companii japoneze, Panasonic da vina pe inundatiile din Thailanda, insa a rescris in minus si o suma de 3,28 miliarde de dolari din cumpararea Sanyo. Pe ultimele trei luni a inregistrat o pierdere de 2,59 miliarde de dolari.
Gigantul incearca sa iasa din competitia cu rivalii sud-coreeni si vrea sa se reorienteze pe zona panourilor solare si a bateriilor. Panasonic e in proces de eliminare a 17.000 de locuri de munca.
Multinationalele din Tara Soarelui-Rasare, afectate puternic
Panasonic este ultimul dintre conglomeratele japoneze care afiseaza rezultate provocatoare de infarct. Sony a avertizat joi ca se indreapta spre o pierdere anuala de 2,9 miliarde de dolari, al patrulea an consecutiv pe rosu. De asemenea, Sharp, cel mai mare producator japonez de televizoare, estimeaza o pierdere de 3,8 miliarde de dolari in anul financiar care se termina in martie. Imperiul Hitachi a vazut profitul scazand cu 45% in ultimele trei luni, pana la 450 milioane de dolari, insa conglomeratul a mentinut estimarea de profit de 5,25 miliarde de dolari pe tot anul. Grupul a vandut unitatea de harduri catre Western Digital in luna martie 2011 pentru 4,3 miliarde de dolari. Producatorul de camere foto Nikon a inregistrat o pierdere de 143 milioane de dolari din cauza inundatiilor din Thailanda, in vreme ce Canon a avut un profit operational pentru perioada octombrie-decembrie de 1,23 miliarde de dolari, in urcare cu 14%, insa a dat o estimare pe 2012 de 5,1 miliarde de dolari, cu o cincime sub ceea ce previzionau analistii.
Nici macar Super Mario nu poate salva Nintendo de la inregistrarea unei pierderi mai mari decat previzionate iar Honda a anuntat scadere de profit. Iar NEC Corp a inceput sa dea afara 10.000 de angajati pentru restructurare.
Spre comparatie, Apple valoreaza acum mai mult decat toate companiile japoneze de electronice la un loc: Canon, Nintendo, Sony, Toshiba, Panasonic, Hitachi, Mitsubishi Electric, Fujifilm, Fujitsu, Sharp, Tokyo Electron si Hoya, scrie Reuters.
Concomitent, gigantii otelului Nippon Steel, al patrulea producator mondial, si-a redus estimarile de profit cu o treime pentru tot anul, pana la 1,5 miliarde de dolari, iar JFE Hondings, al cincilea din lume, estimeaza o pierdere dupa ce pe ultimele trei luni profitul a scazut cu 76%.
Etichete: analiza, Canon, electronice, extern, Fujifilm, Fujitsu, Hitachi, Hoya, industrie, JFE Holdings, Mitsubishi, NEC, Nikon, Nintendo, Nippon Steel, otel, Panasonic, recomandari, Sanyo, Sharp, Sony, stiri, Tokyo Electron, Toshiba
Comentarii (3)
[…] japoneze, de la producatorul de smartphone-uri NEC Corp pana la producatorii de televizoare Panasonic sau Sharp. Acestea au fost afectate masiv de yenul puternic, concurenta acerba de pe piata tv si […]
[…] japonezi cad pe capete: dupa pierderile masive de la Sony, Sharp si Panasonic si dupa falimentul Elpida, iata a venit randul Renesas […]
[…] privat de investitii Kohlberg Kravis Robert (KKR). Ca multi alti giganti japonezi precum Sony, Panasonic sau Sharp, Renesas se afla intr-o situatie financiara foarte delicata. In urma cu aproape patru […]