Sony taie 10.000 de posturi in tentativa de a reveni pe profit
Scris de Daniel Ionascu
Sony Corp, cel mai mare exportator de electronice din Japonia, va renunta la 10.000 de salariati, aproximativ 6% din forta globala de munca, pe masura ce noul director Kaz Hirai incearca sa readuca dupa patru ani pe profit gigantul gadgeturilor si divertismentului.
Concedierile sunt ultimele dintr-un lung sir de astfel de masuri de restructurare la care au apelat companiile japoneze, de la producatorul de smartphone-uri NEC Corp pana la producatorii de televizoare Panasonic sau Sharp.
Acestea au fost afectate masiv de yenul puternic, concurenta acerba de pe piata tv si aparitia unor noi rivali, precum Apple si Samsung.
Producatorii de televizoare au fost loviti in particular, deoarece preturile au scazut puternic. Sony, Panasonic si Sharp estimeaza o pierdere totala de 17 miliarde de dolari in anul fiscal proaspat terminat in martie.
Potrivit ziarului nipon Nikkei, care a raportat initial informatia, aproximativ jumatate din reducerile de personal vor veni din consolidare unitatilor de LCD-uri si vanzarea unei divizii chimice.
Sony a anuntat luna trecuta ca va vinde divizia de produse chimice, care angajeaza 3.000 de oameni.
Restructurare cu accent pe TV
La 1 aprilie, Sony a unificat Sony Mobile Display cu unitatile care produc ecrane LCD ale Toshiba Corp si Hitachi Ltd. Astfel a fost creata o noua companie, Japan Display Inc, insa tranzactia reprezinta mai mult un fel de salvare pe usa din dos a celor trei companii de catre executivul nipon, avand in vedere ca fiecare dintre cele trei grupuri va avea cate 10% iar Innovation Network Corporation of Japan (INCJ), o agentie guvernamentala, va detine restul de 70%. Aceasta noua structura va avea 6.200 de angajati, cu 1.200 mai putin decat aveau acum un an cele trei unitati ale sale luate separat.
Recent si Samsung si-a separat unitatea Samsung Display intr-o noua companie, care va fi cea mai mare din lume in domeniu, cu venituri de 20 de miliarde de dolari, 20.000 de angajati si 5 fabrici. De la 1 iulie, Samsung Display va fuziona si cu Samsung Mobile Display, bratul care produce ecrane OLED al grupului. In vreme ce Samsung Display va produce orice, de la ecrane de smartphone pana la ecrane OLED pe televizoare, Japan Display se va axa mai mult pe ecranele de telefon, tablete si panourile de comanda de la autoturisme. LG Display este un alt concurent de marca al celor doua grupuri. Recent Foxconn a cumparat 10% din Sharp, investitia totala ajungand la 1,6 miliarde de dolari.
Colosul cu picioare de lut
Sony avea anul trecut 168.200 de angajati in tot grupul si activitati de la producerea de smartphone-uri, tablete si laptopuri pana la camere foto/video, console de jocuri sau productia de filme si muzica. Deocamdata nu se stie cate dintre concedieri vor avea loc in Japonia si cate in restul lumii. Ca si Nokia, Sony a fost luata prin surprindere de ascensiunea iPhone iar compania nu a reusit sa-si integreze serviciile multimedia cu oferta hardware.
In decembrie 2008 Sony a mai redus alte 16.000 de posturi din cauza crizei globale. Sony a estimat o pierdere de 2,7 miliarde de dolari pentru anul financiar 2011, in principal din cauza afacerilor cu televizoare. Compania se mai asteapta ca sapte directori, inclusiv fostul presedinte Howard Stringer, sa renunte la bonusurile lor.
Etichete: extern, Hitachi, Howard Stringer, Japan Display, Japonia, LCD, LG, LG Display, NEC, OLED, Panasonic, recomandari, restructurare, Samsung Display, Sharp, Sony, stiri, televizoare, Toshiba
Comentarii (2)
[…] la venituri de 39 miliarde de dolari, dublu fata de perioada similara din 2011. Sony a anuntat ca va renunta la 10.000 de angajati, circa 6% din forta de munca. Gigantul si-a unificat operatiunile din domeniul displayurilor impreuna cu cele ale Toshiba si […]
[…] alt grup a fost format recent pe acelasi calapod: Japan Display a aparut ca urmare a combinarii unitatilor LCD ale Sony, Toshiba si Hitachi – care au cate […]