Facebook lucreaza la un rival pentru Flipboard
Scris de Daniel Ionascu
Gigantul social media lucreaza in secret la un proiect, denumit pe plan intern Reader, care sa se prezinte utilizatorilor ca un agregator de stiri special conceput pentru dispozitivele mobile, scrie Wall Street Journal, care citeaza surse.
Michael Matas, care a lucrat anterior la Apple si la compania de termostate Nest Labs, conduce proiectul. Noul produs ar urma sa fie destinat atat smartphone-urilor, cat si tabletelor. Acesta ar fi in lucru de mai bine de un an, astfel ca decizia de realizare a sa nu este influentata de hotararea Google de a inchide Google Reader. Pe de alta parte, publicatia scrie ca noul soft sa se aseamana cu Flipboard.
Aceasta este un integrator pentru fluxurile de stiri si informatiile postate pe retelele sociale, insa marea noutate o constituie formatarea interactiva, sub forma unei „reviste” digitale. Utilizatorii pot naviga intre diversele pagini printr-o simpla miscare a degetelor pe ecran.
Digg si AOL intra in hora
Flipboard are 50 de milioane de utilizatori, insa Facebook isi poate folosi ca arma baza sa imensa de 1,1 miliarde de conturi. Recent, reteaua profesionala LinkedIn a cumparat aplicatia Pulse pentru 80 de milioane de dolari astfel ca e inevitabila ciocnirea celor doua retele sociale in domeniul media. Recent, Yahoo! a achizitionat Summly pentru 30 de milioane de dolari.
Segmentul lasat liber de Google Reader e jinduit de foarte multi: pe langa Feedly, atat Digg cat si AOL pregatind si ele produse asemanatoare.
Concomitent, HTC a preluat ideea si a inclus o facilitate numita Blinkfeed in interfata Sense 5.0, care ruleaza pe modelele HTC One.
Strategie pe mobile
Deocamdata nu se stie cand va fi lansata aplicatia, insa e clar ca e parte a strategiei Facebook de a cuceri lumea mobila pentru a putea recupera din scaderea pretului actiunilor pe bursa. Acestea se tranzactioneaza acum cu 35% sub nivelul de la listare.
Facebook a lansat in aceasta luna hashtag-uri, o caracteristica populara promovata de rivala Twitter. Mai mult, subsidiara Instagram a lansat si ea clipuri de 15 secunde, rivalizand aplicatia Vine a celor de la Twitter. Lansarea Facebook Home, o interfata destinata smartphone-urilor Android, intra si ea in aceeasi categorie.
Etichete: AOL, aplicatii, Blinkfeed, Digg, extern, Facebook, Facebook Home, Facebook Reader, Flipboard, Google, Google Reader, HTC, HTC One, LinkedIn, Michael Matas, Pulse, recomandari, smartphone, stiri, tablete, Twitter, Vine, Yahoo!