Microsoft nu vede cu ochi buni coabitarea Facebook Home cu Android
Scris de Daniel Ionascu
S-a rupt lantul de iubire: proaspat lansat de cateva zile, Facebook Home, noul skin realizat de Facebook pentru Android, este motivul pentru care gigantul social si cel mai mare producator software din lume aproape ca au ajuns la cutite.
Intr-o postare de pe blog, Frank X. Shaw – vicepresedinte pentru comunicare corporatista in cadrul Microsoft – scrie ca exista deja un sistem de operare care pune oamenii in centrul atentiei, nu aplicatiile. Iar acesta este Windows Phone. Mai mult, el ironizeaza Facebook, spunand ca discutia este in urma cu doi ani.
“Facebook Home este un alt skin constuit in jurul unei alte metafore, peste ceea ce este deja o varianta modificata a sistemului de operare”, argumenteaza Shaw. Pe romaneste, Facebook constuieste pe un sistem de operare deja modificat de HTC. Si la fel va fi si in cazul dispozitivelor de la Sony si Samsung pe care se va putea instala noul skin. Iar Shaw are partial dreptate. Windows Phone ofera deja o gramada din facilitatile oferite de Facebook Home, precum mesageria unificata din People Hub, ce include toate feed-urile sociale ale utilizatorului (Facebook, Twitter, LinkedIn, Skype, Gmail). La fel, Live Tile-urile de pe ecran prezinta si ele intr-un mod animat activitatea prietenilor.
Lupta comuna contra Google
Microsoft este actionar al Facebook inca din 2007, cand a investit 240 de milioane de dolari pentru a prelua 1,6% din companie. Ulterior, cele doua au fost prietene la catarama in lupta contra Google: cautarea sociala a fost integrata in Bing, in vreme ce Facebook foloseste ca motor implicit de cautare tot Bing pe propriul site. Mai mult,
Facebook a fost integrata direct in Windows Phone la nivelul sistemului de operare. Iar prin Skype, utilizatorii Facebook pot efectua acum apeluri video.
Si totusi…
De la o vreme, insa, coabitarea nu mai merge. Microsoft insista ca Facebook sa contruiasca o aplicatie de Windows Phone pentru popularul serviciu de partajare de fotografii Instagram, insa pana acum lucrurile nu s-au clintit. De asemenea, nu vede cu ochi buni nici Facebook Home deoarece daca ar avea succes atunci ar impinge si mai mult in derizoriu propria sa platforma. Care si asa se zbate sa supravietuiasca in lupta cu Android si iOS. Concomitent, Facebook a urmarit din transee cum Microsoft a preluat anul trecut reteaua profesionala Yammer pentru a spori facilitatile oferite de suita Office. Recent, Facebook a anuntat planuri pentru dezvoltarea unui motor social de cautare, pe baza caruia utilizatorii ar putea primi sugestii in privinta produselor si serviciilor pe care le cauta doar din analizarea preferintelor prietenilor.
Un studiu recent al companiei Retrevo arata ca doar 4% din cei chestionati si-ar cumpara un telefon Facebook. De asemenea, un sondaj realizat de CNET arata acelasi dezinteres pentru skinul lansat de Facebook. La intrebarea “Veti adopta Facebook Home”, doar 5% dintre cei care au votat au raspuns “Da. Planuiesc sa o instalez”. In schimb, 78% dintre respondenti au optat pentru “Nu. Nu sunt interesat deloc”. Alti 10% au raspuns ca “poate” vor încerca aplicatia.
Problema e simpla: ca si in cazul Microsoft si al Windows Phone, oamenii nu vor un smartphone doar ca sa stea pe Facebook. Ce rost mai are sa iti iei un smartphone de sute de euro daca tot ce faci e sa intri pe Facebook? Oamenii vor sa se joace, sa asculte muzica, verifice mailul, sa faca poze, sa asculte muzica. Desigur, cu Facebook Home toate acestea sunt in continuare posibile, problema e ca Facebook isi instaleaza propriile servicii in locul celor clasice oferite de Google sau de alte companii.
Google plateste acum pretul crearii unui sistem de operare open source: la fel cum Amazon a bifurcat platforma, inlocuind serviciile Google cu propria gama, Facebook incearca acum practic sa acapareze Android de la Google. Insa Facebook Home ridica multe semne in privinta intimitatii din cauza intruziunii in viata privata a oamenilor. O alta problema o constituie faptul ca Facebook Home va fi invadata de reclame. Or, cine si-ar instala un skin ca sa fie asasinat cu reclame din moment ce si asa sunt foarte multe in aplicatiile gratuite?
Voi vedeti asemanarea?
Etichete: Android, aplicatii, Bing, extern, Facebook, Facebook Home, Frank Shaw, Google, Instagram, Microsoft, motoare de cautare, recomandari, retele sociale, sisteme de operare, Skype, stiri, video, Windows Phone, Windows Phone 8
Comentarii (6)
[…] Stiinta & Tehnica « Microsoft nu vede cu ochi buni coabitarea Facebook Home cu Android […]
[…] Instagram a lansat si ea clipuri de 15 secunde, rivalizand aplicatia Vine a celor de la Twitter. Lansarea Facebook Home, o interfata destinata smartphone-urilor Android, intra si ea in aceeasi […]
[…] HTC tocmai si-a anuntat prima pierdere din istoria sa, compania neputand tine pasul cu brandul Apple si nici nu marketingul Samsung. Pe de alta parte, HTC are o istorie in a fabrica telefoane pentru altii: a fost prima companie care a produs smartphone-uri cu Windows Mobile, a realizat dispozitive pentru Palm, dar si HP iPAQ. In ultimii ani a realizat Nexus One pentru Google, dar a produs si HTC First, primul smartphone Facebook. […]
[…] Ballmer a sustinut, intr-un discurs la Oxford University, ca numarul mare de utilizatori nu este un indicator pe care sa se puna baza la stabilirea valorii unei companii, ci doar daca masura creeaza prosperitate pentru proprietari. Ballmer se afla in continuare in consiliul de administratie al Microsoft si este unul dintre cei mai mari actionari, cu circa 4% din titluri. In acelasi timp, Microsoft detine 1,6% din titlurile Facebook. […]
[…] Facebook Home, interfata speciala proiectata pentru Android, prin care reteaua sociala dorea sa se implementeze deasupra sistemului de operare dezvoltat de Google, dar integrand propriile servicii web, a fost un mare chix. […]
[…] web. Denumit “Z Launcher”, acesta va avea cel mai probabil aceeasi soarta ca si Facebook Home, un dezastru notoriu, pentru ca folosirea sa complica inutil interfata si […]