New York Times: Apple vrea sa investeasca in Twitter

Scris de

Desi iPad si iPhone se vand ca painea calda, Apple nu are o prezenta puternica pe zona de social media. Ei bine, acest lucru s-ar putea schimba rapid cu o investitie in Twitter.

New York Times scrie ca oficialii celor doua companii au discutat o investitie de “cateva sute de milioane de dolari” a Apple in reteaua sociala, la o evaluare de 10 miliarde de dolari a companiei. Chiar daca nu este deloc sigur daca aceste discutii se vor materializa intr-un acord, este un semn clar ca necesitatea acestui parteneriat vine in conditiile in care competitia cu Google si Facebook se intensifica.
Apple nu are o experienta prea placuta cu social media. A vrut sa realizeze Ping, o retea sociala muzicala, construita ca un strat suplimentar pe Facebook si integrata in iTunes. Dar Steve Jobs si Mark Zuckerberg nu au ajuns la o intelegere in 2010. Ba chiar imediat dupa esec, parteneriatul a fost inmanat “pe un platou” catre Twitter. Mai mult, Facebook a devenit un adevarat inamic pentru Apple o data cu lansarea App Center, un magazin online cu aplicatii web pentru iOS si Android. Iar acum Facebook lucreaza impreuna cu HTC la realizarea unui sistem de operare pentru telefoane.

Google si Facebook, pericole comune

De partea cealalta, Google este un pericol mortal pentru ambele companii. Pentru Twitter, principala amenintare o constituie Google+, care a ajuns la 250 de milioane de utilizatori. Dintre acestia 150 de milioane sunt activi iar 50% se logheaza zilnic. Mai mult, numarul celor care se logheaza de pe mobile e mai mare decat al celor ce intra de pe desktop, ceea ce inseamna ca Twitter sufera acum din cauza “sindromului Android”, caci Google+ vine preinstalat in sistemul de operare.

Insa Android e o preocupare mai mare pentru Apple, fiind platforma dominanta care incepe sa roada vanzarile iPhone. Mai mult, Google a intrat in productia de hardware prin achizitia Motorola. Pentru Apple exista si o alta miza: dependenta de serviciile rivalei Google. Desi recent a eliminat Google Maps in favoarea propriei solutii, cautarea pe sistemele iOS inca se face prin Google.

Samsung construieste un rival pentru Facebook?

In fapt, daca anii trecuti era o delimitare clara intre producatorii de telefoane, cei de calculatoare, motoare de cautare si retele sociale, acum linia de demarcatie e tot mai incetosata. Apple a intrat prin iAds in vanzarea de reclame, Google produce telefoane si tablete, Microsoft e actionar la Facebook, Amazon produce tablete. Ba chiar si despre Samsung au aparut informatii ca va incerca sa realizeze un rival pentru Facebook.

Exemplul ARM Holdings

Nu este in stilul Apple sa participe ca investitor intr-o companie, aceasta cumparand de regula startup-uri pentru a-si dezvolta tehnologia. Cu toate acestea merita mentionat exemplul infiintarii ARM Holdings de catre Apple cu singurul rol de a oferi o alternativa in domeniul procesoarelor. Iar acum cipurile ARM domina smartphone-urile si tabletele. In plus, Apple are la pusculita 117 miliarde de dolari iar pentru cateva sute de milioane de dolari ar completa o piesa in ecosistemul sau. Acum retele sociale sunt tot mai importante in a determina comportamentul oamenilor iar Apple vinde deja aplicatii, muzica, filme sau jocuri. Twitter are peste 140 de milioane de utilizatori activi iar reteaua e deja integrata in iOS 5 si Mac OS X. Iar pana acum utilizatorii de iPhone si iPad au generat vreo 10 miliarde de tweet-uri. Parteneriatul cu Apple e atat de special pentru Twitter incat a desemnat un vicepresedinte, Kevin Thau, sa lucreze cu Apple non-stop. In privinta banilor, directorul general Dick Costolo, spunea insa recent ca are “camioane de bani”. Mai exact, circa 600 de milioane de dolari sunt la indemana companiei dupa ce a facut rost de un miliard de dolari intr-o runda de finantare.
Alianta dintre Apple si Twitter este una naturala, mai ales ca aceasta din urma nu are planuri de a intra in sectorul smartphone-urilor.

Viitorul pariu: Yelp

Nu este prima data cand se scrie ca Apple si Twitter au un ADN comun. Anul trecut scriam ca gigantul din Cupertino va fi fortat sa preia Twitter pentru a avea o urma de integrare sociala in produsele sale in timp ce Twitter e in pericol sa devina un “sat parasit” din cauza fortei pe care Google o pune pentru a promova Google+. Ei bine, acum un alt exemplu urmeaza: Yelp. Compania ofera informatii locale despre restaurante, hoteluri sau reduceri si a fost recent integrata in iOS 6. Anterior, aceasta a fost atat in vizorul Yahoo, cat si al Google. Recent au aparut informatii ca Steve Jobs a contactat liderii acesteia pentru a ramane independenti si a concura motorul de cautare. Yelp este un competitor aproape direct pentru gigantul web, oferind informatii pe care oamenii le cauta de regula pe internet. Concomitent, Yelp face parte dintre site-urile de pe care Siri, asistenta personala de pe iPhone, isi extrage informatiile.

Sursa: New York Times
Sursa foto: currenteditorials.com

Etichete: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

EscapeReality Escape Rooms

Lasa un comentariu

Va rugam sa comentati la subiect si sa nu ii jigniti pe ceilalti interlocutori. In caz contrar, comentariul nu va fi aprobat sau va fi editat. Va multumim.