Razboiul smartphone-urilor: Lenovo, Huawei si ZTE gauresc cotele Samsung si Apple
Scris de Daniel Ionascu
Samsung si Apple se mentin pe primele pozitii in razboiul smartphone-urilor, insa rivalii chinezi precum Lenovo, ZTE si Huawei au inregistrat ritmuri de crestere superioare, astfel incat cei doi lideri consacrati au consemnat recul in privinta cotei de piata.
Potrivit IDC, Samsung a livrat in trimestrul al doilea 72 de milioane de unitati, in urcare cu 44% fata aceeasi perioada, datorita gamei Galaxy S4 lansata de curand, insa asta nu a protejat conglomeratul sud-corean sa piarda cota de piata, de la 32,2% la 30,4%.
Apple a vandut 31,2 milioane de iPhone-uri, in special datorita modelelor vechi iPhone 4 si iPhone 4S, dar si cota sa de piata a scazut, de la 16,6%, la 13,1%.
Care pe care
In schimb, LG Electronics, Lenovo si ZTE, care rotunjesc top cinci, au inregistrat cresteri mai mari si decat Apple, si decat Samsung.
LG a livrat 12,1 milioane de bucati, ceea ce reprezinta o crestere de 130% fata de anul trecut, iar cota sa a urcat de la 3,1% la 5,1%.
Lenovo revine si ea in top, dupa o absenta de sase luni. Compania a inregistrat o crestere de 130,6%, pana la 11,3 milioane de bucati. Aceasta are cel mai mare ritm de crestere si beneficiaza de boom-ul din China, unde a ajuns al doilea jucator. Lenovo urmeaza sa atace alte piete mari, precum Rusia si India. Compania a licentiat recent tehnologie ARM, astfel ca in curand isi va putea proiecta propriile procesoare.
Si ZTE Corp a consemnat o crestere majora, de 57,8%, pana la 10,1 milioane de unitati, ceea ce echivaleaza cu 4,2% din piata mondiala.
“Partea opusa a spectrului este la fel, daca nu chiar mai interesanta decat Apple si Samsung”, spune Ramon Llamas, manager de cercetari la IDC. “Smartphone-urile slabe continua sa prinda tractiune, dar cheia pentru vendori va fi sa mentina preturile jos in timp ce ofera dispozitive premium si servicii. Ne asteptam sa vedem smartphone-uri cu ecrane mari si alte dispozitive sa stabileasca, de asemenea, o prezenta in segmentul celor ieftine”, a mai spus el.
IDC mentioneaza ca LG si Lenovo au performante bune cu gadgeturile high-end, ca si cele slabe, dar ar fi interesant de vazut cum vow performa acestea atunci cand Apple va lansa o varianta ieftina iPhone in urmatoarele luni.
De la extaz la agonie
Quartz face o trecere in revista a tuturor modificarilor din aceasta parte a clasamentului. Pentru a sublinia duritatea competitiei, trebuie mentionat ca doar ZTE s-a mentinut non-stop in top in ultimele cinci trimestre.
Anul trecut in cel de-al doilea trimestru Nokia vindea 10,2 milioane de unitati si ocupa ultima pozitie a podiumului. HTC lupta brav, livrand 8,8 milioane de bucati iar ZTE rotunjea clasamentul, cu 8 milioane. Deja in trimestrul al treilea Nokia disparea de tot din top 5 din cauza declinului Symbian iar BlackBerry – pe atunci numita Research in Motion – ii ocupa locul, cu 7,7 milioane de unitati vandute. ZTE si HTC urmau, la distante de cate 200.000 de unitati. La finele anului BlackBerry disparea la randul sau din clasament si era inlocuita cu Huawei, cu 10,8 milioane de smartphone-uri date, urmata de Sony si ZTE.
Dar caderile au continuat. Sony a iesit din lista in primele trei luni din acest an, iar Huawei si-a vazut locul trei ocupat de LG. Iar in ultimul trimestru incheiat, Huawei a disparut la randul sau, facand loc pentru Lenovo pentru locul patru.
Acum Lenovo este noul star. Pana cand?
Etichete: Apple, BlackBerry, extern, HTC, Huawei, IDC, iPhone, Lenovo, LG, Nokia, Ramon Llamas, recomandari, Samsung, Samsung Galaxy S III, Samsung Galaxy S IV, smartphone, stiri, ZTE Corp
Comentarii (2)
[…] indicati cumparatori sunt rivalii chinezi ai companiei, respectiv Lenovo, Huaweisau ZTE Corp, care inregistreaza cresteri puternice pe segmentul smartphone-urilor datorita boom-ului din […]
[…] Astfel, cota de piata a LG pe segmentul telefoanelor Android a urcat de la 5,4% la 6,5%. Vanzarile Lenovo au urcat de 2,3 ori, de la 4,9 milioane la 11,4 milioane de smartphone-uri, compania chineza […]