Yahoo! a scos un profit de 3,1 miliarde de dolari din vanzari de active
Scris de Daniel Ionascu
Yahoo! a realizat un profit de 3,16 miliarde de dolari pe cel de-al treilea trimestru, in principal ca urmare a vanzarii unei portiuni din actiunile detinute la grupul chinez de comert Alibaba.
Vanzarea a adus un plus de 2,8 miliarde de dolari, insa nici performanta din domeniul online nu e de lepadat: pionierul internetului a adunat venituri de 1,09 miliarde de dolari, peste asteptarile analistilor, care se ridicau la 1,07 miliarde. Spre comparatie, anul trecut Yahoo! raporta pentru aceeasi perioada un profit net de 298,3 milioane de dolari, astfel ca acum cresterea este de peste zece ori.
Creste publicitatea online. In SUA
Partea buna este ca au crescut veniturile din publicitatea online, ca urmare a cererii din SUA, unde Yahoo! are o baza puternica de utilizatori, dar si ca urmare a programelor de reducere a costurilor, implementate de catre noul director general Marissa Mayer. Aceasta este al cincilea director executiv al companiei din ultimii patru ani, perioada in care utilizatorii au migrat catre Google pe partea de motoare de cautare si catre Facebook pe partea de media.
Actiunile au crescut luni seara cu 4% dupa anunt si acum se afla pe plus cu alti 5,64%, ca urmare a sugestiei facute de Mayer in privinta achizitiilor de actiuni Yahoo. “Suntem decisi sa returnam 3 miliarde de dolari drept capital aditional investitorilor nostri din tranzactia Alibaba. La nivelurile actuale, credem ca este atractiv din punct de vedere economic pentru a achizitiona actiuni. Totusi, continuam monitorizarea pentru a gasi cea mai buna solutie pentru a aduce plus-valoare actionarilor”, a spus ea.
Strategie pentru dispozitive mobile
In privinta viitorului, Mayer a spus ca prioritatea Yahoo este realizarea unei strategii coerente pentru dispozitivele mobile. Ea a spus ca acum Yahoo ofera 76 de aplicatii diferite pentru iOS si Android. “In viitorul apropiat Yahoo va fi o companie predominant axata pe domeniul mobil, ceea ce inseamna ca cel putin jumatate din tehnicieni trebuie sa lucreze pe mobile”, a completat ea.
Parteneriat cu Apple?
Cum Google este inamicul logic iar parteneriatul cu Microsoft nu a dat rezultate in Bing, cea mai logica actiune ar fi ca Yahoo! sa realizeze un parteneriat cu Apple astfel incat sa elimine Google ca motor de cautare implicit pe dispozitivele iOS ca iPad sau iPhone. Acum tot ce trebuie este ca Apple sa pre-incarce aplicatiile Yahoo! pe gadgeturile lor iar utilizatorii vor incepe sa le foloseasca pentru a cauta starea vremii, cotatiile actiunilor la bursa sau scorurile la meciuri. Yahoo a realizat acum doi ani un parteneriat de acest gen cu Nokia. In urma cu o saptamana, Mayer l-a adus de la rivala Google pe Henrique de Castro pentru a servi ca director operational. Anterior, si Mayer a activat la Google, unde a petrecut 13 ani. In fapt, la intalnirea cu analistii, Mayer a spus ca “slujba (la Yahoo-nr) este croita pentru ea” pentru ca produsele centrale ale Yahoo – motorul de cautare, emailul si reclamele online- sunt cele pe care si-a cladit cariera.
Aplauze!
Etichete: Alibaba, Alibaba Group, Android, Apple, Bing, extern, Facebook, Google, Henrique de Castro, Internet, iOS, iPad, iPhone, Marissa Mayer, Microsoft, motoare de cautare, Nokia, profituri, recomandari, rezultate financiare, smartphone, stiri, tablete, Yahoo!
Comentarii (1)
[…] s-ar putea duce cu motorul de cautare si la Apple pentru realizarea unui parteneriat. Apple ar elimina Google ca optiune implicita in browserul Safari de pe iPhone si iPad si s-ar distan…, in timp ce cota de piata a Yahoo! ar creste, ca si veniturile din reclama online. Sursa: The […]