Apple a inceput sa spioneze din nou posesorii de iPhone

Scris de

O data cu lansarea iPhone 5, Apple a inceput din nou sa urmareasca locatia clientilor sai printr-o tehnologie implementata in sistemul de operare iOS 6, scrie Business Insider.

Dupa ce in primavara s-a laudat ca a interzis publicitarilor si dezvoltatorilor de aplicatii sa localizeze unde sunt utilizatorii iPhone, iata ca acum gigantul american calca din nou in strachini.
Si totul pentru a putea concura Google in domeniul livrarii de reclame pe dispozitivele mobile. Initial, dezvoltatorii foloseau datele colectate via UDID, care este un serial unic, permanent si non-detectabil acordat fiecarui gadget Apple.
Scandalurile privind intimitatea s-au succedat in ritm alert anii trecuti si nu au scapat neatinse nici Facebook (recunoasterea faciala automata in fotografii) sau Google (Street View). Apple, insa, a incercat sa dreaga busuiocul, desi a fost afectata cand iPhone monitoriza anterior oriunde merg proprietarii iar programele din App Store au ajuns in dese randuri un fel de Big Brother.

Simplu dar diabolic

Acum Apple a introdus in sistemul de operare iOS 6 o noua tehnologie de urmarire, numita IDFA. Numele vine de la “identifier for advertisers” iar solutia e simpla dar la fel de diabolica: un numar aleator este acordat fiecarui dispozitiv, ca un cookie de browser. Acesta este temporar si poate fi blocat.
Atunci cand cauti o aplicatie sau navighezi pe internet, prezenta ta genereaza o cerere pentru o reclama. In acel moment numarul aleator este trimis catre server. Astfel, publicitarii reusesc sa stie unde esti. Daca ai intrat pe mai multe site-uri auto, sistemul poate crede ca vrei sa-ti cumperi o masina, astfel ca vei incepe sa primesti reclame la masini pe iPhone. Singura diferenta este ca nu mai stie cine esti: esti un individ fara nume, cu un numar atasat aleatoriu.

iPocrizie fara seaman

Partea proasta este ca in iOS 6 optiunea este implicit pentru urmarire. Asta dupa ce anterior Apple critica Google pentru ocolirea sistemelor de securitate din browserul Safari si considera ca optiunile de intimitate trebuie sa fie automat blocate, astfel incat utilizatorii sa fie cei care sa decida pentru intrarea in sistem.
Controlul optiunii nu se afla in locul unde toata lumea s-ar astepta, respectiv in meniul “Privacy”.
In schimb, se afla la “General” iar pentru a dezactiva spionarea trebuie sa intrati mai departe la “About” iar apoi la sectiunea “Advertising”. Acolo se gaseste un control numit “Limit Ad Tracking”. In mod ciudat, pentru a bloca spionarea trebuie bifat ON, nu OFF. Desigur, Apple a introdus denumiri asa confuze si a plasat optiunea asa aiurea fix pentru ca utilizatorii sa nu gaseasca si sa blocheze urmarirea generala.

Exagerari marca Apple

De la lansarea iPhone 5, gigantul are la activ mai multe boacane: pe langa dezastrul numit Apple Maps unde a renuntat la serviciile Google, utilizatorii s-au plans de zgarieturi pe carcasa. Recent, co-fondatorul Apple, Steve Wozniak, a criticat Apple pentru ca nu a oferit o versiune mai mare spunand ca este o companie “aroganta”. Presa a mai detectat alte doua exagerari clasice: aceea ca iPhone 5 este cel mai subtire smartphone din lume si ca are cel mai performant ecran de pe planeta. In fapt, cel mai subtire este smartphone-ul chinezesc Oppo Finder iar titlul pentru ecran merge la Nokia.

Si uite-asa ajungem sa ne vindem sufletul fara sa stim… Iar de imbogatit se imbogatesc altii…

Sursa: Business Insider
Sursa foto: Pocket Lint

Etichete: , , , , , , , , , , , , ,

EscapeReality Escape Rooms

Comentarii (2)

 

  1. […] O data cu lansarea iPhone 5, Apple a inceput din nou sa urmareasca locatia clientilor sai printr-o tehnologie implementata in sistemul de operare iOS 6, scrie Business Insider….Citeste mai mult […]

  2. Ovidiu says:

    Nimic nou din partea Apple, astfel de practici sunt ceva firesc pentru ei.

Lasa un comentariu

Va rugam sa comentati la subiect si sa nu ii jigniti pe ceilalti interlocutori. In caz contrar, comentariul nu va fi aprobat sau va fi editat. Va multumim.