Apple ar vrea sa integreze Yahoo! ca motor de cautare pe iOS

Scris de

Apple si Yahoo! negociaza un parteneriat mai strans, care ar putea duce la inlocuirea Google ca motor de cautare implicit pe iPhone si iPad. Insa Yahoo! trebuie sa demonstreze ca are un produs de calitate comparabila.

In acest moment deja o serie de aplicatii care vin preinstalate pe dispozitivele iOS sunt deja “alimentate” cu informatii din Yahoo! Finance si Yahoo! Weather. De asemenea, asistentul virtual Siri se bazeaza pe informatiile din sport primite tot de la Yahoo! si ocoleste motoarele traditionale de cautare.

Companiile discuta in acest moment noi intelegeri, inclusiv noi metode de aducere a continutului media de pe Yahoo! News si alte site-uri ale sale. Cele doua firme au devenit mai apropiate anul trecut cand Apple a cautat date pe care Siri sa le acceseze astfel incat sa isi reduca dependenta de Google.
Marissa Mayer, noua sefa a Yahoo!, are o experienta de 13 ani la Google. Ea vrea sa crasca prezenta pe dispozitivele mobile a Yahoo!, care a inregistrat anul trecut venituri in stagnare, la 5 miliarde de dolari.
Pe de alta parte, directorii Apple, in frunte cu Eddy Cue – vicepresedinte pentru internet, software si servicii – spun ca nu sunt gata sa sacrifice calitatea cautarii si ca Google ramane cea mai buna in acest segment.

Razboiul Apple-Google, faza pe aplicatii

Lucru lesne de inteles dupa fiasco-ul de anul trecut cu Apple Maps. Gigantul din Cupertino vrea din rasputeri sa scape de Google. Anul trecut a eliminat aplicatia de YouTube si a inlocuit hartile cu o solutie proprie. De asemenea, a initiat parteneriate cu Baidu si Yandex pentru a inlocui Google in China, respectiv Rusia.
Google a replicat lansand noi versiuni foarte bune pentru aplicatiile sale, astfel ca cinci din aplicatiile din top 10 vin din Mountain View. Google incearca, astfel, sa isi aseze propriile servicii intre Apple si utilizatorii sai.

Parteneriatul cu Microsoft nu a dat roade

Partea proasta este ca Yahoo! este legata de parteneriatul cu Microsoft iar Apple de cel cu Google. Diferenta este ca intelegerea cu Microsoft nu produce rezultatele scontate iar Yahoo poate rupe oricand contractul. Daca are cui sa-l propuna din nou… O analiza Renne din octombrie arata ca pentru Yahoo! cea mai buna solutie este sa realizeze un parteneriat cu Apple, din moment ce inamicul comun este Google. In plus, cele doua au prea putine activitati care sa intre in competitie.

Marissa Mayer a declarat la inceputul acestui an ca din moment ce Yahoo! nu detine un sistem de operare, un browser si o retea sociala, trebuie sa faureasca parteneriate cu astfel de companii pentru a creste utilizarea serviciilor proprii.

Sursa: Wall Street Journal
Sursa foto: podrobnosti.ua 

Etichete: , , , , , , , , , , , , ,

EscapeReality Escape Rooms

Lasa un comentariu

Va rugam sa comentati la subiect si sa nu ii jigniti pe ceilalti interlocutori. In caz contrar, comentariul nu va fi aprobat sau va fi editat. Va multumim.