E oficial: Google a depasit Apple si are cel mai valoros brand din lume
Scris de Daniel Ionascu
Google a a ajuns cel mai valoros brand din lume, cu o valoare de 159 de miliarde de dolari, in crestere cu 40% fata de anul trecut, devansand Apple, care a consemnat un declin de 20% pentru brandul propriu, pana la aproape 148 de miliarde de dolari, potrivit topului anual realizat de catre compania de cercetare Millward Brown.
In precedenta editie a studiului, Google se afla pe pozitia a doua, in vreme ce Apple a dominat ultimele trei editii.
Daca vi se pare tulburatoare ascensiunea Google si caderea din Rai a Apple, trebuie sa stiti ca acesta este fix rezultatul lipsei de inovare pentru gigantul din Cupertino. Apple nu a mai lansat de mult un produs cu adevarat nou, iar tot ce a facut din 2010 pana acum nu a fost decat sa imbunatateasca gama sa de produse. Daca nu ma credeti, luati in mana un iPhone 4 din 2010 si comparati-l cu iPhone 5S si nu veti descoperi multe diferente. Sigur, intre timp Apple a tot introdus diverse giumbuslucuri, precum Siri sau senzorul de amprenta, dar, per total, nu e mare lucru. La fel si in cazul MacBook sau iMac, care doar au venit la pachet cu procesoare mai bune si imbunatatiri tehnice, dar cu acelasi design. Singura surpriza notabila din partea Apple o constituie noul Mac Pro, cu design futurist, dar si cu un pret pe masura. Pentru viitor este asteptat ceasul inteligent iWatch si o tableta cu diagonala mai mare, de 12,9 inci, care ar fi capabila sa inlocuiasca un laptop in utilizarea zilnica.
Desi Apple a produs profituri colosale, actiunile sale au scazut de la o valoare maxima de circa 700 de dolari la vreo 400 de dolari bucata, ceea ce indica faptul ca investitorii nu au incredere in perspectivele pe termen lung ale companiei, chiar daca aceasta a fost la un moment dat cea mai valoroasa din intreaga lume.
In schimb, Google este mult mai „fasneata“ in ceea ce priveste inovatiile, mai ales ca gigatul online are tot felul de proiecte care de care mai indraznete. De la masinile care se conduc singure si ochelarii inteligenti, Google a ajuns la intrarea pe piata dispozitivelor electrocasnice conectate la internet prin achizitia Nest, a cumparat Titan Aerospace – o companie care produce drone si prin care viseaza sa furnizeze internet prin diverse locuri ale lumii, a preluat o companie de robotica, una care cerceteaza inteligenta artificiala (Deep Mind) si a intrat si in domeniul biotehnologiei. Mai nou vrea sa intre si pe segmentul gamingului prin posibila preluare a Twitch.
Tehnologia bate tot
Brandurile din sectorul tehnologic domina primele pozitii ale topului. Google si Apple sunt urmate in top zece al brandurilor de IBM (107,5 miliarde de dolari), Microsoft (90,2 miliarde dolari), McDonald’s ( 85,7 miliarde dolari), Coca-Cola (80,7 miliarde dolari), Visa (79,2 miliarde de dolari), AT&T (77,9 miliarde dolari), Marlboro (67,3 miliarde dolari) si Amazon (64,3 miliarde dolari).
Unele dintre marile companii din IT nu au reusit, insa, sa intre in top zece.
Social media creste cu avant, Yahoo e o surpriza
Astfel, brandul Facebook valoreaza 36 de miliarde de dolari si se afla pe locul 21, in urma unei cresteri de aproape 70% fata de anul anterior. Cresterea valorii brandurilor Samsung, Yahoo! si Siemens a fost mai limitata, de 21%, 44% si 36%. Una dintre marile surprize o constituie prezenta portalului chinezesc Tencent pe locul 14, in fata Facebook.
Printre brandurile intrate in top in aceasta editie se numara Twitter, pe locul 71, cu o valoare de 14 miliarde de dolari, si LinkedIn, pe 78, cu 12 miliarde de dolari. In fine, PayPal – unitate detinuta de Ebay – valoreaza 9,8 miliarde de dolari.
Etichete: Amazon, Apple, AT&T, Coca Cola, eBay, extern, Google, IBM, inovatie, Marlboro, McDonald's, Microsoft, Millward Brown, PayPal, stiri, Tencent, topuri, Visa